JAKUBEC, Ondřej. Manýristické epitafy olomouckých kanovníků a jejich tvůrce Elias Hauptner, malíř konce jedné éry (Mannerist Epitaph of Olomouc Canons and their Creator Elias Hauptner, Painter of the End of an Era.). In Libosad. Studie o českém a evropském barokním umění. Práce držitelů Baderova stipendia pro výzkum malířství 17. století. 1st ed. Praha: Lidové noviny, 2007, p. 11-43. Lidové noviny; 1. ISBN 978-80-7106-918-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Manýristické epitafy olomouckých kanovníků a jejich tvůrce Elias Hauptner, malíř konce jedné éry
Name (in English) Mannerist Epitaph of Olomouc Canons and their Creator Elias Hauptner, Painter of the End of an Era.
Authors JAKUBEC, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Praha, Libosad. Studie o českém a evropském barokním umění. Práce držitelů Baderova stipendia pro výzkum malířství 17. století, p. 11-43, 33 pp. Lidové noviny; 1, 2007.
Publisher Lidové noviny
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00034022
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7106-918-8
Keywords in English Art history; Renaissance painting; Epitaph; Mannerism
Tags art history, epitaph, mannerism, renaissance painting
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D., učo 108186. Changed: 21/8/2009 08:38.
Abstract
Analýza malířského díla - epitafů olomouckých kanovníka - spojených s osobností moravského malíře Eliase Hauptnera, které umožňuje sledovat podobu umění na periferii mezinárodního pozdního manýrismu a specifický význam konkrétních památek spojených s kulturou smrti a konfesionalizace.
Abstract (in English)
Analysis of painting of epitaphs of Olomouc canons by Moravian painter Elias Hauptner that enable to study character of art at periphery of late international mannerism and specific meaning of concrete monuments connected with culture of dying and confessionalization.
PrintDisplayed: 5/10/2024 18:03