BARTOŇOVÁ, Miroslava. Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním (Approaches to Early Education of Children with Social Disadvantage). Speciální pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2/2008, No 18, p. 101-120, 19 pp. ISSN 1211-2720. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
Name (in English) Approaches to Early Education of Children with Social Disadvantage
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Speciální pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta UK v Praze, 2008, 1211-2720.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026669
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English preparatory class at primary school;pre-school age child;multicultural education;Romany minority;education;pupil with social disadvantage;school law;educational programme
Tags Education, educational programme, multicultural education, pre-school age child, pupil with social disadvantage, Romany minority, school law
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 4/11/2008 11:10.
Abstract
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.
Abstract (in English)
This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/4/2024 17:19