Detailed Information on Publication Record
2008
Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Přístupy k počátečnímu vzdělávání dětí se sociálním znevýhodněním
Name (in English)
Approaches to Early Education of Children with Social Disadvantage
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Speciální pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta UK v Praze, 2008, 1211-2720
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026669
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
preparatory class at primary school;pre-school age child;multicultural education;Romany minority;education;pupil with social disadvantage;school law;educational programme
Tags
Změněno: 4/11/2008 11:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného v letech 2000-2008 v přípravných třídách základních škol v České republice. Cílem výzkumného šetření byla komplexní analýza teoretických a empirických zdrojů týkajících se problematiky multikulturní edukace jedinců z odlišného etnického prostředí s důrazem na možnosti edukace v přípravné třídě. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření vzhledem k speciálněpedagogické teorii a praxi.
In English
This article presents the research results from the years 2000/2008 realized in preparatory classes at primary schools in the Czech Republic. The aim of this research was the complex analysis of theoretical and empirical sources concerning multicultural education of individuals from different ethnical environment with emphasis on possibilities of education in a preparatory class. At the end of this study, the research results for special educational theory and practice are presented.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|