Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy
KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy. In XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy |
Název anglicky | Responses to academic stress: longitudinal perspectives |
Autoři | KOHOUTEK, Tomáš (203 Česká republika, garant), Jan MAREŠ (203 Česká republika) a Stanislav JEŽEK (203 Česká republika). |
Vydání | XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/08:00028431 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
Klíčová slova anglicky | stress; coping; early adolescence; school achievement |
Změnil | Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 16. 3. 2010 14:25. |
Anotace |
---|
Příspěvek sleduje vztahy mezi problémy a způsoby zvládání v kontextu školního prostředí. Vychází z dat, získaných dotazníkem CTK u 150 adolescentů ve 13 a v 15 letech v rámci české části studie ELSPAC. Sledujeme rozdíly v úrovni faktorově analyticky odvozených okruhů problémů i způsobů zvládání a na základě výsledků korelační analýzy diskutujeme o vývojových trendech mezi 13. a 15. rokem věku. |
Anotace anglicky |
---|
The study observes relationships between problems and ways of coping with them in tje context of school environment. It is based upon the questionnaire data from the sample of 150 early adolescents from the Czech part of ELSPAC study. We observe the differences of the factor-analytically derived scales of problems and ways of coping in 13 and 15 years of age, and with the support of the results of correlational analysis discuss the possible onthogenetical trends between 13 and 15 years of age. |
Návaznosti | |
---|---|
AV0Z70250504, záměr | Název: Člověk v kontextech celoživotního vývoje |
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 05:06