k
2008
Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy
KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK
Základní údaje
Originální název
Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy
Název anglicky
Responses to academic stress: longitudinal perspectives
Vydání
XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/08:00028431
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
stress; coping; early adolescence; school achievement
V originále
Příspěvek sleduje vztahy mezi problémy a způsoby zvládání v kontextu školního prostředí. Vychází z dat, získaných dotazníkem CTK u 150 adolescentů ve 13 a v 15 letech v rámci české části studie ELSPAC. Sledujeme rozdíly v úrovni faktorově analyticky odvozených okruhů problémů i způsobů zvládání a na základě výsledků korelační analýzy diskutujeme o vývojových trendech mezi 13. a 15. rokem věku.
Anglicky
The study observes relationships between problems and ways of coping with them in tje context of school environment. It is based upon the questionnaire data from the sample of 150 early adolescents from the Czech part of ELSPAC study. We observe the differences of the factor-analytically derived scales of problems and ways of coping in 13 and 15 years of age, and with the support of the results of correlational analysis discuss the possible onthogenetical trends between 13 and 15 years of age.
Návaznosti
AV0Z70250504, záměr | Název: Člověk v kontextech celoživotního vývoje |
|
MSM0021622406, záměr | Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
|
Zobrazeno: 20. 10. 2024 08:52