Detailed Information on Publication Record
2008
Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy
KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEKBasic information
Original name
Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy
Name (in English)
Responses to academic stress: longitudinal perspectives
Authors
KOHOUTEK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Jan MAREŠ (203 Czech Republic) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic)
Edition
XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/08:00028431
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
stress; coping; early adolescence; school achievement
Změněno: 16/3/2010 14:25, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Příspěvek sleduje vztahy mezi problémy a způsoby zvládání v kontextu školního prostředí. Vychází z dat, získaných dotazníkem CTK u 150 adolescentů ve 13 a v 15 letech v rámci české části studie ELSPAC. Sledujeme rozdíly v úrovni faktorově analyticky odvozených okruhů problémů i způsobů zvládání a na základě výsledků korelační analýzy diskutujeme o vývojových trendech mezi 13. a 15. rokem věku.
In English
The study observes relationships between problems and ways of coping with them in tje context of school environment. It is based upon the questionnaire data from the sample of 150 early adolescents from the Czech part of ELSPAC study. We observe the differences of the factor-analytically derived scales of problems and ways of coping in 13 and 15 years of age, and with the support of the results of correlational analysis discuss the possible onthogenetical trends between 13 and 15 years of age.
Links
AV0Z70250504, plan (intention) |
| ||
MSM0021622406, plan (intention) |
|