KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy (Responses to academic stress: longitudinal perspectives). In XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy
Name (in English) Responses to academic stress: longitudinal perspectives
Authors KOHOUTEK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor), Jan MAREŠ (203 Czech Republic) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic).
Edition XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/08:00028431
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English stress; coping; early adolescence; school achievement
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 16/3/2010 14:25.
Abstract
Příspěvek sleduje vztahy mezi problémy a způsoby zvládání v kontextu školního prostředí. Vychází z dat, získaných dotazníkem CTK u 150 adolescentů ve 13 a v 15 letech v rámci české části studie ELSPAC. Sledujeme rozdíly v úrovni faktorově analyticky odvozených okruhů problémů i způsobů zvládání a na základě výsledků korelační analýzy diskutujeme o vývojových trendech mezi 13. a 15. rokem věku.
Abstract (in English)
The study observes relationships between problems and ways of coping with them in tje context of school environment. It is based upon the questionnaire data from the sample of 150 early adolescents from the Czech part of ELSPAC study. We observe the differences of the factor-analytically derived scales of problems and ways of coping in 13 and 15 years of age, and with the support of the results of correlational analysis discuss the possible onthogenetical trends between 13 and 15 years of age.
Links
AV0Z70250504, plan (intention)Name: Člověk v kontextech celoživotního vývoje
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 14/5/2024 03:40