JŮVA, Vladimír. Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání. Online. Studia sportiva. Brno: FSpS MU, 2008, roč. 2, č. 2, s. 55-70. ISSN 1802-7679. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání
Název česky Organizační a obsahové trendy trenérského vzdělávání
Název anglicky Organizational and Content Trends of Coach Education
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant)
Vydání Studia sportiva, Brno, FSpS MU, 2008, 1802-7679.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/08:00034060
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova anglicky coach; coaching; coach profession; coach education; research of coach education; pedagogical responsibility
Štítky coach, Coach Education, coach profession, Coaching, pedagogical responsibility, research of coach education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Změněno: 30. 3. 2010 15:16.
Anotace
Trenérství představuje klíčový problém sportu na všech úrovních. Trenérova profesní role a jeho poslání se modifikuje v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, což se odráží v požadavcích na inovace trenérského vzdělávání. Stať na základě obsahové analýzy odborné literatury vymezuje vybrané koncepce trenérské profese a aktuální organizační a obsahové trendy v trenérském vzdělávání. Přibližuje globální snahy o sbližování trenérského vzdělávání a posilování úlohy terciárního, zvláště univerzitního sektoru. V obsahu trenérského vzdělávání se klade důraz na osobnostní a sociální přípravu trenérů, na etické aspekty trenérství a pedagogickou odpovědnost.
Anotace anglicky
Coaching represents a key problem of sport in all levels. Coach profession and his mission is forced in context with chanced form of the sports world, that it is reflected in the imperatives of innovations of coach education. The paper limits on grounds of content analysis of scientific literature select conceptions of coach profession and actual organizational and content trends of coach education. The author looks closer the global tendencies for convergence of coach education and accretion of role of tertiary in particular of university segment. In content of coach education is essential the personal and social coach preparation, ethical aspects of coaching and pedagogical responsibility.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 20:04