Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen.
JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen. (Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching). In Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I. 1st ed. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008, p. 54-67. ISBN 978-80-8068-815-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen. |
Name in Czech | Žáci s obtížemi při učení se cizímu jazyku a kompetence učitele. |
Name (in English) | Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Prešov, Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I, p. 54-67, 14 pp. 2008. |
Publisher | Filozofická fakulta Prešovskej univerzity |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/08:00026693 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-8068-815-8 |
Keywords in English | foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research |
Tags | disability, research, teacher training |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 9/11/2008 15:47. |
Abstract |
---|
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Fremdsprachenunterricht bei lernschwachen Schülern, wobei das Hauptaugemmerk den Lehrerkompetenzen und Lehrervoraussetzungen gewidmet wird. Die Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zeigen, wie zurzeit die tschechischen Deitschlehrer in ihrer Ausbildung und Fortbildung diese Problematik wahrnehmen und aufgreifen. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek je zaměřen na problematiku výuky cizího jazyka u žáků s poruchami učení z hlediska odborné připravenosti učitele. Jsou v něm prezentovány základní předpoklady pro úspěšné vedení této výuku a výsledky empirického šetření, které zjišťovalo, jak jsou učitelé cizích jazyků v rámci vysokoškolské přípravy i dalšího vzdělávání na tuto činnost připravováni. |
Abstract (in English) |
---|
The paper focuses on the issue of teaching FLs to pupils with learning disabilities with respect to professional teachers training. It also presents the basic requirements for the successful conduct of such classes as well as the results of an empirical examination aimed at how FL teachers are trained for such activity within the scope of their studies at college. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 15/10/2024 16:42