D 2008

Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen.

Name in Czech

Žáci s obtížemi při učení se cizímu jazyku a kompetence učitele.

Name (in English)

Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Prešov, Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I, p. 54-67, 14 pp. 2008

Publisher

Filozofická fakulta Prešovskej univerzity

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026693

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-8068-815-8

Keywords in English

foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/11/2008 15:47, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Fremdsprachenunterricht bei lernschwachen Schülern, wobei das Hauptaugemmerk den Lehrerkompetenzen und Lehrervoraussetzungen gewidmet wird. Die Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zeigen, wie zurzeit die tschechischen Deitschlehrer in ihrer Ausbildung und Fortbildung diese Problematik wahrnehmen und aufgreifen.

In Czech

Příspěvek je zaměřen na problematiku výuky cizího jazyka u žáků s poruchami učení z hlediska odborné připravenosti učitele. Jsou v něm prezentovány základní předpoklady pro úspěšné vedení této výuku a výsledky empirického šetření, které zjišťovalo, jak jsou učitelé cizích jazyků v rámci vysokoškolské přípravy i dalšího vzdělávání na tuto činnost připravováni.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education