Detailed Information on Publication Record
2008
Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen.
Name in Czech
Žáci s obtížemi při učení se cizímu jazyku a kompetence učitele.
Name (in English)
Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Prešov, Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I, p. 54-67, 14 pp. 2008
Publisher
Filozofická fakulta Prešovskej univerzity
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026693
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-8068-815-8
Keywords in English
foreign language learning and teaching; teacher training; disability; research
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/11/2008 15:47, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Beitrag beschäftigt sich mit dem Fremdsprachenunterricht bei lernschwachen Schülern, wobei das Hauptaugemmerk den Lehrerkompetenzen und Lehrervoraussetzungen gewidmet wird. Die Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zeigen, wie zurzeit die tschechischen Deitschlehrer in ihrer Ausbildung und Fortbildung diese Problematik wahrnehmen und aufgreifen.
In Czech
Příspěvek je zaměřen na problematiku výuky cizího jazyka u žáků s poruchami učení z hlediska odborné připravenosti učitele. Jsou v něm prezentovány základní předpoklady pro úspěšné vedení této výuku a výsledky empirického šetření, které zjišťovalo, jak jsou učitelé cizích jazyků v rámci vysokoškolské přípravy i dalšího vzdělávání na tuto činnost připravováni.
In English
The paper focuses on the issue of teaching FLs to pupils with learning disabilities with respect to professional teachers training. It also presents the basic requirements for the successful conduct of such classes as well as the results of an empirical examination aimed at how FL teachers are trained for such activity within the scope of their studies at college.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|