Detailed Information on Publication Record
2008
Analýza konkurenceschopnosti podniků v ČR
SUCHÁNEK, Petr and Jiří ŠPALEKBasic information
Original name
Analýza konkurenceschopnosti podniků v ČR
Name in Czech
Analýza konkurenceschopnosti podniků v ČR
Name (in English)
Competitiveness of Czech enterprises: Analysis of empirical data
Authors
SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic) and Jiří ŠPALEK (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Acta Oeconomica Cassoviensia, Košice, PHF EU Košice, 2008, 1337-6020
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00025012
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
Competitiveness; statistical analysis; cluster analysis; financial data
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2009 12:54, Ing. Naďa Voráčová
V originále
Článek se zabývá analýzou konkurenceschopnosti podniků v ČR. Článek vychází z předpokladu, že konkurenceschopnost podniku se promítá do výkonnosti podniku, která je měřitelná standardními poměrovými ukazateli a že konkurenceschopnost je zapříčiněna faktory, které lze v podniku identifikovat a kvalitativně charakterizovat. Cílem článku je tedy pomocí vybraných poměrových ukazatelů rozdělit podniky do skupin a hledat jejich typické charakteristiky. Dílčím cílem článku je zjistit, zda pro jednotlivé skupiny existují rozdílné a zároveň typické charakteristiky faktorů, tzn. zda vytipované faktory lze považovat za faktory konkurenceschopnosti.
In English
The paper deals with measuring the competitiveness of the Czech enterprises. It proceeds from the assumption that company competitiveness is reflected in its performance and financial success which is possible to measure with standard ratio indicators, and also from the assumption that competitiveness results from certain characteristic factors. The aim of the paper is to divide the companies into a number of groups using selected ratio indicators and to search for characteristics typical of them. Partially, the aim is also to find out whether there are different factor characteristics for particular groups, i.e. whether it is possible to consider the selected factors to be the factors of competitiveness.
Links
GA402/08/1693, research and development project |
|