KOHOUTEK, Rudolf. Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. (Cognitive development of children and education.). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2008, 3/2008, č. 3, p. 3-22, 21 pp. ISSN 1211-4669.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání.
Name (in English) Cognitive development of children and education.
Authors KOHOUTEK, Rudolf (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pedagogická orientace, Brno, Česká pedagogická společnost, 2008, 1211-4669.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026736
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English children; stages of cognitive development; cognitive styles; learning styles; learning strategies
Tags children, cognitive styles, learning strategies, learning styles, stages of cognitive development
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Changed: 11/3/2012 20:39.
Abstract
Přehledová studie o kognitivním vývoji dětí a školním vzdělávání.Stadia kognitivního vývoje, vývoj poznávacích procesů ve školní edukaci. Kognitivní a učební styly a strategie, metakognice a automanažerství. Zdravé vyučování.
Abstract (in English)
This review deals with the stages of cognitive development, cognitive styles, learning styles and strategies of children. In the conclusion the author recommendes that principles of healthy education should be observed at schools.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 22/6/2024 01:39