J 2008

Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání.

KOHOUTEK, Rudolf

Basic information

Original name

Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání.

Name (in English)

Cognitive development of children and education.

Authors

KOHOUTEK, Rudolf (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Pedagogická orientace, Brno, Česká pedagogická společnost, 2008, 1211-4669

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026736

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

children; stages of cognitive development; cognitive styles; learning styles; learning strategies

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 11/3/2012 20:39, prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc.

Abstract

V originále

Přehledová studie o kognitivním vývoji dětí a školním vzdělávání.Stadia kognitivního vývoje, vývoj poznávacích procesů ve školní edukaci. Kognitivní a učební styly a strategie, metakognice a automanažerství. Zdravé vyučování.

In English

This review deals with the stages of cognitive development, cognitive styles, learning styles and strategies of children. In the conclusion the author recommendes that principles of healthy education should be observed at schools.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century