J 2008

Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies

KAŠPAROVÁ, Klára and Radoslav ŠKAPA

Basic information

Original name

Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies

Name in Czech

Vhled do postupů českých podniků v oblasti společenské odpovědnosti firem

Authors

KAŠPAROVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Journal of Global Strategic Management, Istanbul, Int. Strateg. Manag. and Managers Assoc. 2008, 1307-6205

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00034105

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords in English

corporate social responsibility; reporting; content analysis; annual reports

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/11/2013 10:59, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.

Abstract

V originále

Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annual reports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies.

In Czech

Rostoucí síla zájmových skupin (stakeholderů) spolu s legislativou nutí podniky chovat se více společensky zodpovědně. Bohužel v České republice není možné přesně popsat rozsah aktivit podniků v oblasti společenské odpovědnosti, jelikož se jejich rozsahem žádný výzkum zatím nezabýval. V našem příspěvku se zaměřujeme na reportování v této oblasti. Provedli jsme obsahovou analýzu výročních zpráv, abychom zjistili zda a do jaké míry v nich české podniky podniky informují o CSR aktivitách. Testovali jsme tři hlavní hypotézy zabývající se vztahem mezi reportováním o CSR a (1) vlastnictvím podniků, (2)ekonomickými ukazateli a (3) velikostí podniků.