C
2008
Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic
OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA
Basic information
Original name
Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic
Name in Czech
Objasnění positioningu internetových stránek značek v nových členských zemích EU: příklad České republiky
Authors
OKAZAKI, Shintaro (392 Japan) and
Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hershey, New York (US), Bandyopadhyay, S. (ed.), Contemporary Research in E-Branding, p. 193-215, 23 pp. 1. 2008
Publisher
Idea Group Reference
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00034107
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords in English
Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags
International impact, Reviewed
V originále
This study examines Websites created by American Multinational Corporations (MNCs) in the Czech Republic. Utilizing a content analysis technique, we scrutinized (1) the type of brand Web site functions, and (2) the similarity ratings between the home (U.S.) sites and Czech sites. Implications are discussed from the Web site standardization versus localization perspective.
In Czech
Tato kapitola knihy zkoumá míru standardizace internetových prezentací amerických nadnárodních společností působících v ČR. Pomocí obsahové analýzy jsou prozkoumány (1) typy funkcí na internetových stránkách a (2) podobnost mezi domácí (americkou) a českou verzí stránek. Výsledky jsou zasazeny do diskuse týkající se standardizace a lokalizace v marketingu.
Displayed: 19/11/2024 15:57