VÍTKOVÁ, Marie. Zespoly badawcze w projekcie naukowym "Specjalne potrzeby uczniów w kontekscie Ramowego programu edukacyjnego ksztalcenia podstawowego 2007-2013" (Research teams in the research plan the special needs of pupils in the context of the Framework training program for basic education 2007-2013). In Terapia pedagogiczna w rehabilitacji osób niepelnosprawnych. první. Bielsko-Biala: Wzsza Szkola Administracji Bielsko-Biala, 2008, p. 59-62. Wyžsza Szkola Administracji Bielsko-Biala. ISBN 83-60430-91-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zespoly badawcze w projekcie naukowym "Specjalne potrzeby uczniów w kontekscie Ramowego programu edukacyjnego ksztalcenia podstawowego 2007-2013"
Name in Czech Výzkumné týmy ve výzkumném záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání 2007-2013
Name (in English) Research teams in the research plan the special needs of pupils in the context of the Framework training program for basic education 2007-2013
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Bielsko-Biala, Terapia pedagogiczna w rehabilitacji osób niepelnosprawnych, p. 59-62, 4 pp. Wyžsza Szkola Administracji Bielsko-Biala, 2008.
Publisher Wzsza Szkola Administracji Bielsko-Biala
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00034108
Organization unit Faculty of Education
ISBN 83-60430-91-8
Keywords in English pupil special education needs Framework programme for primary education inclusive integrated education didactics applied research
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 1/3/2009 11:36.
Abstract
Ve stati je prezentován Výzkumný záměr (MSM 0021622443) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. a výzkumné týmy určené k jeho realizaci. Výzkumný záměr (VZ) je koncipován jako výzkum aplikovaný, dlouhodobý a intenzivní. Z metodologického hlediska se jedná o dvě dimenze (strategie) řešení problému, o metodologickou dimenzi monografickou a statistickou. V rámci monografické procedury je výzkum řešen jako kvalitativní a výsledkem bude vytvoření epistémé pro empirický výzkum. Předmětem zájmu je formulovat teoretický fundament zkoumaného problému, provést analýzu dostupných materiálů a zpracovat komparativní studie se zahraničím. V rámci statistické procedury se VZ diferencuje metodologicky do oblastí, které jsou identické se subproblémy VZ. VZ je koncipován na období let 2007 až 2013. Předmětem bádání je systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluze integrace žáků se speciálními potřebami do základní školy s důrazem na postupnou implementaci RVP ZV. Výstupy budou prezentovány po etapách ve formě konferencí a publikační činnosti.
Abstract (in English)
Research proposal Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education (FEP PE) is an applied, long term, and intensive research. From methodological point of wiew, there are two main dimensions (strategie): methodological and monographic and statistical. Within the monographic procedure the research will be carried out as a qualitative research producing episteme for empirical research. The main objektive is to formulate theoretical foundations of the problem, carry out analysis of the available materials and produce comparative studies with foreign countries. Within the statistical procedure the research will be methodologically diversified into areas that are identical with the research sub-problems. This part of research will be conducted according to operationalisation goals of each research area. Proposals and actions will be determined. This research plan is proposed for the years 2007 2013. The study is a systematic creative activity in areas of inclusion integration of students with special needs in primary school wit the aim to gradually implement FEP PE. Research outcomes will be presented at conferences and in publications.
PrintDisplayed: 25/4/2024 19:38