D 2008

Vývoj konkurence a regulace na britských železnicích

TOMEŠ, Zdeněk

Basic information

Original name

Vývoj konkurence a regulace na britských železnicích

Name in Czech

Vývoj konkurence a regulace na britských železnicích

Name (in English)

Competition and regulation on British rail

Authors

TOMEŠ, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě, p. 20-29, 10 pp. 2008

Publisher

MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00025035

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7399-557-7

Keywords in English

unbundling momopoly regulation competition

Tags

unbundling momopoly regulation competition

Tags

Reviewed
Změněno: 18/11/2008 16:52, prof. Ing. Zdeněk Tomeš, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Cílem článku je historická analýza vývoje konkurence a regulace na britských železnicích. Je zkoumána měnící se intenzita konkurence a vývoj státní regulace od počátku britských železnic až po současnost. Analýza je rozdělena do pěti chronologických okruhů, které postihují hlavní etapy vývoje konkurence a regulace britských železnic. Těmito etapami jsou 1)vznik a výstavba 2) zlatý věk 3)problémy a otřesy 4)státní vlastnictví 5)reprivatizace.

In English

The paper analyses history of competiton and regulation on British rail. The focus of analyses is on the changing nature of regulation and competition interplay during British history of railway development

Links

GA402/08/1438, research and development project
Name: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky
Investor: Czech Science Foundation, Competitive a advantage and competition within railway trnasport - chances and limits of economic policy
Displayed: 11/11/2024 13:24