D 2008

Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice

KLAPALOVÁ, Alena and Ladislav BLAŽEK

Basic information

Original name

Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice

Name in Czech

Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice

Name (in English)

Purchasing conditions of shopping malls in the Czech Republic

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor) and Ladislav BLAŽEK (203 Czech Republic)

Edition

první. Košice, Vedecká rozprava k téme "trh, obchod a individuálna spotreba" p. 20-27, 8 pp. 2008

Publisher

Ekonomická univerzita v Bratislave, Podnikovohospodárska fakulta Košice

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00034143

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-225-2633-3

Keywords in English

shopping conditions shopping malls factors of choice spending free time

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:43, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek prezentuje výsledky kvantitativního průzkumu realizovaného na vzorku spotřebitelů - zákazníků nákupních center v České republice. Cílem průzkumu bylo zjistit názory na vybrané otázky související s trávením času v nákupních centrech, názory na strukturu nabídky a jej využívání, faktory volby preferovaného nákupního centra a na výhody a nevýhody nákupních center. Průzkum je součástí komparativní studie nákupních center a názorů zákazníků na jejich služby a úroveň v Holandsku, Polsku a České republice.

In English

Paper presents results of the quantitative survey realized on the sample of respondents customers of shopping centres in the Czech Republic. The aim of the survey was to find out the views on the chosen topics concerning time spending in the shopping centres, views on the supply structure and its utilization, factors of choice of the preferred shopping centre and on the advantages and disadvantages of shopping centres. The survey is a part of the comparative study of shopping centres and customers views on their services and quality level in the Netherland, Poland and The Czech Republic.

Links

1M0524, research and development project
Name: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy