KLAPALOVÁ, Alena and Ladislav BLAŽEK. Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice (Purchasing conditions of shopping malls in the Czech Republic). In Vedecká rozprava k téme "trh, obchod a individuálna spotreba". první. Košice: Ekonomická univerzita v Bratislave, Podnikovohospodárska fakulta Košice, 2008, p. 20-27. ISBN 978-80-225-2633-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice
Name in Czech Nákupní podmínky v nákupních centrech v České republice
Name (in English) Purchasing conditions of shopping malls in the Czech Republic
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor) and Ladislav BLAŽEK (203 Czech Republic).
Edition první. Košice, Vedecká rozprava k téme "trh, obchod a individuálna spotreba" p. 20-27, 8 pp. 2008.
Publisher Ekonomická univerzita v Bratislave, Podnikovohospodárska fakulta Košice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00034143
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-225-2633-3
Keywords in English shopping conditions shopping malls factors of choice spending free time
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:43.
Abstract
Článek prezentuje výsledky kvantitativního průzkumu realizovaného na vzorku spotřebitelů - zákazníků nákupních center v České republice. Cílem průzkumu bylo zjistit názory na vybrané otázky související s trávením času v nákupních centrech, názory na strukturu nabídky a jej využívání, faktory volby preferovaného nákupního centra a na výhody a nevýhody nákupních center. Průzkum je součástí komparativní studie nákupních center a názorů zákazníků na jejich služby a úroveň v Holandsku, Polsku a České republice.
Abstract (in English)
Paper presents results of the quantitative survey realized on the sample of respondents customers of shopping centres in the Czech Republic. The aim of the survey was to find out the views on the chosen topics concerning time spending in the shopping centres, views on the supply structure and its utilization, factors of choice of the preferred shopping centre and on the advantages and disadvantages of shopping centres. The survey is a part of the comparative study of shopping centres and customers views on their services and quality level in the Netherland, Poland and The Czech Republic.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 27/4/2024 07:37