Detailed Information on Publication Record
2008
Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic
KLAPALOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic
Name in Czech
Relationship marketing a management mikro a malých podniků v České republice
Authors
KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
první. Vídeň, Rakousko, Business and marketing strategies for Central and Eastern Europe, p. 155-168, 13 pp. 2008
Publisher
Wirtschaftsuniverstaet Wien
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Austria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00034144
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-3-9502045-7-5
Keywords in English
relationship marketing and management; micro and small enterprises
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:45, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
V originále
The paper presents some results from the exploratory survey with the aim to get the answers to the following research question. How far are Czech micro and small companies with the concept of relationship marketing in managing their longlasting relationships? Related survey objectives were formulated as follows a) to identify existing portfolio of long lasting relationships, b) to find out motivation or reasons or potential benefits for or from maintaining the relationships c) to discover the importance and quality of each relationships, d) to identify methods/instruments/tools or activities used for maintaining the relationships and e) to discover the barriers of the relationships.
In Czech
Článek prezentuje některé z výssledků exploratorního šetření, kterého cílem bylo získat odpověď na následující výzkumné otázky. Dojaké míry znají české mikro a malé podniky pojem relationship marketing při řízení dlouhodobých vztahů. Související cíle průzkumu byly formulovány takto a) identifikovat eistující portfolio dlouhodobých vztahů, b) zjistit motivaci anebo důvody anebo potenciální benefity dlouhodobých vztahů z aneo rpo řízení vztahů, c) zjistit kvalitu a význam každého vztahu, d) identifikovat metody/nástroje anebo aktivity používané pro řízení dlouhodobých vztahů a e) odhalit bariéry vztahů.
Links
1M0524, research and development project |
|