D 2008

Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic

KLAPALOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic

Name in Czech

Relationship marketing a management mikro a malých podniků v České republice

Authors

KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Vídeň, Rakousko, Business and marketing strategies for Central and Eastern Europe, p. 155-168, 13 pp. 2008

Publisher

Wirtschaftsuniverstaet Wien

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/08:00034144

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-3-9502045-7-5

Keywords in English

relationship marketing and management; micro and small enterprises

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:45, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper presents some results from the exploratory survey with the aim to get the answers to the following research question. How far are Czech micro and small companies with the concept of relationship marketing in managing their longlasting relationships? Related survey objectives were formulated as follows a) to identify existing portfolio of long lasting relationships, b) to find out motivation or reasons or potential benefits for or from maintaining the relationships c) to discover the importance and quality of each relationships, d) to identify methods/instruments/tools or activities used for maintaining the relationships and e) to discover the barriers of the relationships.

In Czech

Článek prezentuje některé z výssledků exploratorního šetření, kterého cílem bylo získat odpověď na následující výzkumné otázky. Dojaké míry znají české mikro a malé podniky pojem relationship marketing při řízení dlouhodobých vztahů. Související cíle průzkumu byly formulovány takto a) identifikovat eistující portfolio dlouhodobých vztahů, b) zjistit motivaci anebo důvody anebo potenciální benefity dlouhodobých vztahů z aneo rpo řízení vztahů, c) zjistit kvalitu a význam každého vztahu, d) identifikovat metody/nástroje anebo aktivity používané pro řízení dlouhodobých vztahů a e) odhalit bariéry vztahů.

Links

1M0524, research and development project
Name: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy