KLAPALOVÁ, Alena. Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic. In Business and marketing strategies for Central and Eastern Europe. první. Vídeň, Rakousko: Wirtschaftsuniverstaet Wien, 2008, p. 155-168, 13 pp. ISBN 978-3-9502045-7-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Relationship marketing and management of micro and small enterprises in the Czech Republic
Name in Czech Relationship marketing a management mikro a malých podniků v České republice
Authors KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Vídeň, Rakousko, Business and marketing strategies for Central and Eastern Europe, p. 155-168, 13 pp. 2008.
Publisher Wirtschaftsuniverstaet Wien
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/08:00034144
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-3-9502045-7-5
Keywords in English relationship marketing and management; micro and small enterprises
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:45.
Abstract
The paper presents some results from the exploratory survey with the aim to get the answers to the following research question. How far are Czech micro and small companies with the concept of relationship marketing in managing their longlasting relationships? Related survey objectives were formulated as follows a) to identify existing portfolio of long lasting relationships, b) to find out motivation or reasons or potential benefits for or from maintaining the relationships c) to discover the importance and quality of each relationships, d) to identify methods/instruments/tools or activities used for maintaining the relationships and e) to discover the barriers of the relationships.
Abstract (in Czech)
Článek prezentuje některé z výssledků exploratorního šetření, kterého cílem bylo získat odpověď na následující výzkumné otázky. Dojaké míry znají české mikro a malé podniky pojem relationship marketing při řízení dlouhodobých vztahů. Související cíle průzkumu byly formulovány takto a) identifikovat eistující portfolio dlouhodobých vztahů, b) zjistit motivaci anebo důvody anebo potenciální benefity dlouhodobých vztahů z aneo rpo řízení vztahů, c) zjistit kvalitu a význam každého vztahu, d) identifikovat metody/nástroje anebo aktivity používané pro řízení dlouhodobých vztahů a e) odhalit bariéry vztahů.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 27/4/2024 09:24