Detailed Information on Publication Record
2008
Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem
KLAPALOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem
Name in Czech
Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem
Name (in English)
Corporate competitiveness and relaltionships with customer
Authors
KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2008
Publisher
Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Projekty výzkumu a vývoje
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00034145
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISSN
Keywords in English
competitiveness customer relationships quality innovation image strategy
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2010 15:43, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na představení některých dílčích výsledků empirického šetření Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky týkajících se vybraných parametrů z oblasti vztahu podniků se zákazníky. Získaná data byla analyzována v rámci pěti shluků rozdělujících podniky podle finanční výkonnosti za roky 2001 až 2006 do pěti shluků a ukazují tak, která z faktorů, jenž byly zahrnuty v empirickém šetření, mohou být označeny jako faktory konkurenceschopnosti.
In English
The paper is aimed at the presentation of some partial results of The Research Centre of the Czech Republic Economy Competitiveness concerning selected parameters from the area of companies relations with customers. Acquired data were analysed in the frame of five clusters dividing companies according financial performance for the period of 2001 to 2006 into five clusters and thus show, which of the factors included in empirical survey, can be assigned as factors of competitiveness.
Links
1M0524, research and development project |
|