Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem
KLAPALOVÁ, Alena. Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem (Corporate competitiveness and relaltionships with customer). Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky, 2008. ISSN 1801-4496. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem |
Name in Czech | Konkurenceschopnost podniku a vztahy se zákazníkem |
Name (in English) | Corporate competitiveness and relaltionships with customer |
Authors | KLAPALOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 2008. |
Publisher | Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Research and development projects |
Field of Study | 50600 5.6 Political science |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14560/08:00034145 |
Organization unit | Faculty of Economics and Administration |
ISSN | 1801-4496 |
Keywords in English | competitiveness customer relationships quality innovation image strategy |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D., učo 1126. Changed: 9/4/2010 15:43. |
Abstract |
---|
Příspěvek je zaměřen na představení některých dílčích výsledků empirického šetření Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky týkajících se vybraných parametrů z oblasti vztahu podniků se zákazníky. Získaná data byla analyzována v rámci pěti shluků rozdělujících podniky podle finanční výkonnosti za roky 2001 až 2006 do pěti shluků a ukazují tak, která z faktorů, jenž byly zahrnuty v empirickém šetření, mohou být označeny jako faktory konkurenceschopnosti. |
Abstract (in English) |
---|
The paper is aimed at the presentation of some partial results of The Research Centre of the Czech Republic Economy Competitiveness concerning selected parameters from the area of companies relations with customers. Acquired data were analysed in the frame of five clusters dividing companies according financial performance for the period of 2001 to 2006 into five clusters and thus show, which of the factors included in empirical survey, can be assigned as factors of competitiveness. |
Links | |
---|---|
1M0524, research and development project | Name: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy |
PrintDisplayed: 27/4/2024 11:22