VOLEK, Jaromír. Klaus nebo Švejnar? Prezidentská volba v českých médiích jako ritualizované melodrama. In Magál, S., Mistrík, M., Solík, M.(eds.): Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia. I. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, UCM, 2008, s. 275-281. ISBN 978-80-8105-072-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Klaus nebo Švejnar? Prezidentská volba v českých médiích jako ritualizované melodrama
Název anglicky Klaus or Švejnar? The Presidential Elestion as a Ritualized Melodrama According to Czech Media
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant).
Vydání I. Trnava, Magál, S., Mistrík, M., Solík, M.(eds.): Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia, od s. 275-281, 7 s. 2008.
Nakladatel Fakulta masmediálnej komunikácie, UCM
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/08:00025038
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-8105-072-5
Klíčová slova anglicky mass media melodrama media event soap opera presidential election ritual
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 20. 11. 2008 13:26.
Anotace
Text se zabývá mediální prezentací poslední prezidentské volby v České republice. Autor analyzuje komunikační strategie, které média použila v předvolební kampani a využívá přitom teorii mediální události, rituálový komunikační model a koncept mýdlové opery jako modelové melodramatické narativní struktury. Za pomoci těchto teorií prokazuje, že česká prezidentská kampaň měla melodramaticko rituální povahu, prostřednictvím které média de facto simulovala atraktivitu přímé prezidentské volby, která doposud nebyla v české republice zavedena.
Anotace anglicky
The article analyses media coverage of the last presidential election campaign in the Czech republic. Author shows that media presentation of this presidential campaign had ritualistic and melodramatic character. He suggest that this type of of election coverage extremely increased attractiveness of this ritual and has tried to legitimize direct lection model which hasn t codified in the Czech republic.
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:21