KNOPOVÁ, Blanka. Hudební teorie, dětská hudební tvořivost a školní praxe (Theory of music, children´s musical creativity and school practice). In Kontexty hudební pedagogiky II. 1st ed. UK Praha: UK Praha, PF, 2007, p. 26-30. ISBN 978-80-7290-324-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudební teorie, dětská hudební tvořivost a školní praxe
Name in Czech Hudební teorie, dětská hudební tvořivost a školní praxe
Name (in English) Theory of music, children´s musical creativity and school practice
Authors KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. UK Praha, Kontexty hudební pedagogiky II, p. 26-30, 5 pp. 2007.
Publisher UK Praha, PF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00034147
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-324-5
Keywords (in Czech) hudební teorie;hudební kreativita;školní praxe;efektivní vyučování
Keywords in English music theory; musical creativity; school practice; active perception;effective teaching
Tags active perception, effective teaching, Music theory, musical creativity, school practice
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Blanka Knopová, CSc., učo 1373. Changed: 3/6/2009 13:20.
Abstract
Hudební proces na základní škole se vyrovnává po řadu desetiletí s nízkou úrovní hudebních vědomostí a praktických dovedností dětí. V příspěvku jsou naznačeny postupy, které by napomohly k vnímání hudby v širších souvislostech integrativního pojetí výchovy a vzdělání.
Abstract (in English)
Musical process at elementary school deals for many decades with low level of childrens musical knowledge and practical skills . Some methods which could help to percept music in wider connections of intergative conception of music education are indicated in this contribution.
PrintDisplayed: 9/7/2024 03:44