Detailed Information on Publication Record
2008
Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení
KNOPOVÁ, BlankaBasic information
Original name
Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení
Name in Czech
Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení
Name (in English)
The Role of Music Education in Development of Communication Competences of Children whit Specific Learning Difficulties
Authors
KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 167-174, 7 pp. Pedagogické publikace, 2008
Publisher
Paido, Brno
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00051052
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-168-3
Keywords (in Czech)
komunikační dovednosti,hlasový projev,artikulace, dechová opora,nepřirozená poloha hlasu,koordinace pohybového prvku se sluchovým vjemem
Keywords in English
communication skills;spoken word articulation; breathing support; word intonation; unnatural tessitura; movement and hearing coordination
Tags
Změněno: 27/3/2012 14:06, PhDr. Blanka Knopová, CSc.
V originále
Kapitola obsahuje výsledky průzkumného šetření uskutečněného v rámci řešení výzkumného záměru v oblasti komunikativních dovedností u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Formulované závěry poukazují na aktuální stav ve školách a naznačují možnosti a prostředky z oblasti hudebního vzdělávání, které mohou učitelé při práci využít.
In English
The chapter embodies results of the research carried out as a part of the research project in the field of the communicative competences of children whit specia eductionl needs. Conclusions point to the current situation at schools and indicate posssibilities and means from the area of music education whit teachers can use.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|