C 2008

Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení

KNOPOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení

Name in Czech

Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení

Name (in English)

The Role of Music Education in Development of Communication Competences of Children whit Specific Learning Difficulties

Authors

KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 167-174, 7 pp. Pedagogické publikace, 2008

Publisher

Paido, Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00051052

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-168-3

Keywords (in Czech)

komunikační dovednosti,hlasový projev,artikulace, dechová opora,nepřirozená poloha hlasu,koordinace pohybového prvku se sluchovým vjemem

Keywords in English

communication skills;spoken word articulation; breathing support; word intonation; unnatural tessitura; movement and hearing coordination
Změněno: 27/3/2012 14:06, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola obsahuje výsledky průzkumného šetření uskutečněného v rámci řešení výzkumného záměru v oblasti komunikativních dovedností u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Formulované závěry poukazují na aktuální stav ve školách a naznačují možnosti a prostředky z oblasti hudebního vzdělávání, které mohou učitelé při práci využít.

In English

The chapter embodies results of the research carried out as a part of the research project in the field of the communicative competences of children whit specia eductionl needs. Conclusions point to the current situation at schools and indicate posssibilities and means from the area of music education whit teachers can use.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education