KNOPOVÁ, Blanka. Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení (The Role of Music Education in Development of Communication Competences of Children whit Specific Learning Difficulties). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1st ed. Brno: Paido, Brno, 2008, p. 167-174, 7 pp. Pedagogické publikace. ISBN 978-80-7315-168-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení
Name in Czech Hudební výchova a její možnosti při rozvoji komunikačních dovedností u dětí se specifickými poruchami učení
Name (in English) The Role of Music Education in Development of Communication Competences of Children whit Specific Learning Difficulties
Authors KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností, p. 167-174, 7 pp. Pedagogické publikace, 2008.
Publisher Paido, Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00051052
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-168-3
Keywords (in Czech) komunikační dovednosti,hlasový projev,artikulace, dechová opora,nepřirozená poloha hlasu,koordinace pohybového prvku se sluchovým vjemem
Keywords in English communication skills;spoken word articulation; breathing support; word intonation; unnatural tessitura; movement and hearing coordination
Tags breathing support, communication skills, movement and hearing coordination, spoken word articulation, unnatural tessitura, word intonation
Changed by Changed by: PhDr. Blanka Knopová, CSc., učo 1373. Changed: 27/3/2012 14:06.
Abstract
Kapitola obsahuje výsledky průzkumného šetření uskutečněného v rámci řešení výzkumného záměru v oblasti komunikativních dovedností u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Formulované závěry poukazují na aktuální stav ve školách a naznačují možnosti a prostředky z oblasti hudebního vzdělávání, které mohou učitelé při práci využít.
Abstract (in English)
The chapter embodies results of the research carried out as a part of the research project in the field of the communicative competences of children whit specia eductionl needs. Conclusions point to the current situation at schools and indicate posssibilities and means from the area of music education whit teachers can use.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/7/2024 06:43