Detailed Information on Publication Record
2008
Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
ŠUBRTOVÁ, MilenaBasic information
Original name
Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English)
Intentional Literature for Children and Youth in Relation to Pupils with Special Educational Needs
Authors
ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, p. 261-278, 18 pp. 278, 2008
Publisher
Paido - Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026786
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4708-2
Keywords (in Czech)
literatura pro děti a mládež; specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky; výzkum
Keywords in English
Intentional Literature for Children and Youth; particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia; research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2010 16:16, doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
V originále
Úvahy o umělecké intencionální literatuře pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami se mohou rozvíjet několika směry, a to v závislosti na typu zdravotního či sociálního znevýhodnění a z něj vyplývajících specifik vzdělávacích potřeb (specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky), dále s ohledem na postavení a funkce umělecké literatury ve výchovně-vzdělávacím procesu, z pohledu literárněhistorického i literárněteoretického.
In English
Reflections on artistic intentional literature for children and youth in relation to pupils with special educational needs may develop in two directions, depending on the type of their medical or social handicaps and - consequently - on their particular educational needs (particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia) then regarding the place and function of artistic literature in the educational-pedagogical process; the from the view points of literary history and literary theory.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|