ŠUBRTOVÁ, Milena. Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1. vyd. Brno: Paido - Masarykova univerzita, 2008, s. 261-278. 278. ISBN 978-80-210-4708-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky Intentional Literature for Children and Youth in Relation to Pupils with Special Educational Needs
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, od s. 261-278, 18 s. 278, 2008.
Nakladatel Paido - Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00026786
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4708-2
Klíčová slova česky literatura pro děti a mládež; specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky; výzkum
Klíčová slova anglicky Intentional Literature for Children and Youth; particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia; research
Štítky communication
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Změněno: 11. 3. 2010 16:16.
Anotace
Úvahy o umělecké intencionální literatuře pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami se mohou rozvíjet několika směry, a to v závislosti na typu zdravotního či sociálního znevýhodnění a z něj vyplývajících specifik vzdělávacích potřeb (specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky), dále s ohledem na postavení a funkce umělecké literatury ve výchovně-vzdělávacím procesu, z pohledu literárněhistorického i literárněteoretického.
Anotace anglicky
Reflections on artistic intentional literature for children and youth in relation to pupils with special educational needs may develop in two directions, depending on the type of their medical or social handicaps and - consequently - on their particular educational needs (particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia) then regarding the place and function of artistic literature in the educational-pedagogical process; the from the view points of literary history and literary theory.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 5. 2024 17:10