ŠUBRTOVÁ, Milena. Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (Intentional Literature for Children and Youth in Relation to Pupils with Special Educational Needs). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido - Masarykova univerzita. p. 261-278. 278. ISBN 978-80-210-4708-2. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intencionální literatura pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
Name (in English) Intentional Literature for Children and Youth in Relation to Pupils with Special Educational Needs
Authors ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability, p. 261-278, 18 pp. 278, 2008.
Publisher Paido - Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026786
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4708-2
Keywords (in Czech) literatura pro děti a mládež; specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky; výzkum
Keywords in English Intentional Literature for Children and Youth; particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia; research
Tags communication
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Changed: 11/3/2010 16:16.
Abstract
Úvahy o umělecké intencionální literatuře pro děti a mládež ve vztahu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami se mohou rozvíjet několika směry, a to v závislosti na typu zdravotního či sociálního znevýhodnění a z něj vyplývajících specifik vzdělávacích potřeb (specifika literatury pro nevidomé, neslyšící, mentálně handicapované a autisty, dyslektiky), dále s ohledem na postavení a funkce umělecké literatury ve výchovně-vzdělávacím procesu, z pohledu literárněhistorického i literárněteoretického.
Abstract (in English)
Reflections on artistic intentional literature for children and youth in relation to pupils with special educational needs may develop in two directions, depending on the type of their medical or social handicaps and - consequently - on their particular educational needs (particularities of literature for blind and deaf persons and persons with mental handicap; autism spectrum disorders; dyslexia) then regarding the place and function of artistic literature in the educational-pedagogical process; the from the view points of literary history and literary theory.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/3/2024 07:41