D 2008

Dotek jako prostředek komunikace

PROCHÁZKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Dotek jako prostředek komunikace

Name in Czech

Dotek jako prostředek komunikace

Name (in English)

Touch as an instrument of a communication

Authors

PROCHÁZKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 9 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026796

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-167-6

Keywords (in Czech)

dotek; člověk s kombinovaným postižením; komunikace jako potřeba; vnímání; překážky v komunikaci; stimulace; pocity

Keywords in English

touch; person with severe disability; communication as a need; perception; obstacles in communication; stimulation; feeling

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2011 14:46, PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá možnostmi komunikace u těžce postižených jedinců, zdůrazňuje potřebu těžce postižených osob komunikovat a blíže se zaměřuje na dotek jako jeden z prostředků komunikace s těžce postiženými jedinci. Sborník je v elektronické podobě.

In English

This paper deals with the possibilities of communication of severe disabled people, underlines the need of severe disabled people to communicate and focuses to the touch as instrument of a communication with severe disabeld people. The book appeared in electronical version.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education