D 2008

Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

SEBERA, Martin, Lenka BERÁNKOVÁ and Martin ZVONAŘ

Basic information

Original name

Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies

Name in Czech

Změny v studijních stylech v E-learningových kurzech na Fakultě sportovních studií

Authors

SEBERA, Martin (203 Czech Republic, guarantor), Lenka BERÁNKOVÁ (203 Czech Republic) and Martin ZVONAŘ (203 Czech Republic)

Edition

1. vydání. Madrid, Španělsko, ICERI2008 Proceedings, 4 pp. 2008

Publisher

International Association of Technology, Education and Development

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14510/08:00034154

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-84-612-5091-2

Keywords in English

Changes of learning styles - Vermunts ILS (Inventory of Learning Styles) - e-learning course

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/3/2010 01:25, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.

Abstract

V originále

In our experiment we applied Vermunts questionnaire of Inventory of Learning Styles in e-learning course -Prescription of Physic Activities in Diseases and Disabilities. In this article we aimed to distinctness in access to learning styles between 2 groups of students. Experimental group: 46 students used in education e-learning course. And control group with classical way of face-to-face teaching with 51 students. There are combinations of 4 elements: cognitive processing strategies-cognition, metacognitive regulation strategies-metacognition, conceptions of learning-views about teaching and learning, and learning orientations-motivation. For comparison between two groups we used these statistical methods: t-test and Pearson correlation coefficients and Cohens d-size of effect. In conclusion there is discussion about our findings: changes of learning styles and comparison of two groups and our recommendations for designers of e-learning courses.

In Czech

V našem výzkumu byl aplikován Vermuntův dotazník učebních stylů na fakultě sportovních studií v rámci studia e-learningového kurzu zdravotní tělesné výchovy. V rámci experimentu byli respondenti rozděleni do dvou skupin.Experimentální skupina(n=46)užila k studiu e-lerningový kurz, kontrolní skupina(n=51)využila ke studiu formu kontaktní výuky. Získaná data byla statisticky vyhodncena a výsledky použity k další tvorbě e-learningových kurzů.