SEBERA, Martin, Lenka BERÁNKOVÁ a Martin ZVONAŘ. Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies. In ICERI2008 Proceedings. 1. vydání. Madrid, Španělsko: International Association of Technology, Education and Development. 4 s. ISBN 978-84-612-5091-2. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Changes of Learning styles in E-larning Course at Faculty of Sport Studies
Název česky Změny v studijních stylech v E-learningových kurzech na Fakultě sportovních studií
Autoři SEBERA, Martin (203 Česká republika, garant), Lenka BERÁNKOVÁ (203 Česká republika) a Martin ZVONAŘ (203 Česká republika).
Vydání 1. vydání. Madrid, Španělsko, ICERI2008 Proceedings, 4 s. 2008.
Nakladatel International Association of Technology, Education and Development
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14510/08:00034154
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-84-612-5091-2
Klíčová slova anglicky Changes of learning styles - Vermunts ILS (Inventory of Learning Styles) - e-learning course
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Martin Sebera, Ph.D., učo 55084. Změněno: 28. 3. 2010 01:25.
Anotace
In our experiment we applied Vermunts questionnaire of Inventory of Learning Styles in e-learning course -Prescription of Physic Activities in Diseases and Disabilities. In this article we aimed to distinctness in access to learning styles between 2 groups of students. Experimental group: 46 students used in education e-learning course. And control group with classical way of face-to-face teaching with 51 students. There are combinations of 4 elements: cognitive processing strategies-cognition, metacognitive regulation strategies-metacognition, conceptions of learning-views about teaching and learning, and learning orientations-motivation. For comparison between two groups we used these statistical methods: t-test and Pearson correlation coefficients and Cohens d-size of effect. In conclusion there is discussion about our findings: changes of learning styles and comparison of two groups and our recommendations for designers of e-learning courses.
Anotace česky
V našem výzkumu byl aplikován Vermuntův dotazník učebních stylů na fakultě sportovních studií v rámci studia e-learningového kurzu zdravotní tělesné výchovy. V rámci experimentu byli respondenti rozděleni do dvou skupin.Experimentální skupina(n=46)užila k studiu e-lerningový kurz, kontrolní skupina(n=51)využila ke studiu formu kontaktní výuky. Získaná data byla statisticky vyhodncena a výsledky použity k další tvorbě e-learningových kurzů.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 14:56