Detailed Information on Publication Record
2008
MENTÁLNĚ HYGIENICKÝ ASPEKT UČITELSKÉ PROFESE NA ZÁKLADĚ VÝZKUMU KVALITY ŽIVOTA UČITELŮ
ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁBasic information
Original name
MENTÁLNĚ HYGIENICKÝ ASPEKT UČITELSKÉ PROFESE NA ZÁKLADĚ VÝZKUMU KVALITY ŽIVOTA UČITELŮ
Name in Czech
MENTÁLNĚ HYGIENICKÝ ASPEKT UČITELSKÉ PROFESE NA ZÁKLADĚ VÝZKUMU KVALITY ŽIVOTA UČITELŮ
Name (in English)
Mentally hygienic aspect teachers profession on the basis research quality of life teachers
Authors
ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor) and Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
PSYCHOLOGIE VE VZDĚLÁVÁNÍ , Plzeň, 14. 11. 2008, 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00028437
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
Psychohygiene quality of life profession teacher personality teacher
Změněno: 11/1/2009 21:41, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
V originále
Psychohygienický aspekt učitelské profese považujeme za základní z hlediska přípravy, výkonu i profesního rozvoje učitelské práce. Často se používají v této souvislosti obecná doporučení psychohygieny, která však nebývají zcela efektivní. V našem sdělení se pokoušíme o formulování konkrétních psychohygienických pravidel pro učitele/učitelky na základě výzkumu parametrů kvality života pedagogů základních škol.
In English
Mentally hygienic aspect teachers profession account basic on the part of disposition, achievement and vocational development teachers work. It will often use in this respect common recommendation mentall hygiene that the however quite efficient. In our message tempt about formulation concrete Psycho - hygienic rule for teacher/teacher on the basis research parameters quality of life pedagogues primary school
Links
IAA7025403, research and development project |
| ||
MSM0021622421, plan (intention) |
|