Detailed Information on Publication Record
2008
Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv
KOUKAL, PavelBasic information
Original name
Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv
Name (in English)
Activities of the Ombudsman in the Field of Consumer Protection
Authors
KOUKAL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Současné aktuální otázky spotřebitelského práva, p. 111-116, 6 pp. 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/08:00034162
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-210-4568-2
Keywords in English
consumer protection;ombudsman;reclamation;alternative dispute resolution;unfair business practicies
Tags
Změněno: 2/4/2010 18:59, Mgr. Marie Zejdová
V originále
Autor se v příspěvku zabývá hodnocením ochrany spotřebitele z pohledu veřejného ochránce práv. Dospívá k závěru, že v oblasti ochrany spotřebitele působí příliš mnoho úřadů, mezi nimiž čsto dochází k negativním kompetenčním sporům. Současně žádný ze správních orgánů nemá oprávnění závazně rozhodovat spotřebitelské spory. Řešení autor vidí ve svěření rozhodovací kompetence České obchodní inspekci.
In English
Author describes ideas of the Public Defender of rights concerning the consumer protection cases. Author suggests to decrease the number of consumer protection authorities and to empower the Czech Business Inspection to solve disputes between consumers and entrepreneurs.