KOUKAL, Pavel. Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv. In Současné aktuální otázky spotřebitelského práva. Brno: Masarykova univerzita. s. 111-116. ISBN 978-80-210-4568-2. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkušenosti s ochranou spotřebitele v činnosti veřejného ochránce práv
Název anglicky Activities of the Ombudsman in the Field of Consumer Protection
Autoři KOUKAL, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Současné aktuální otázky spotřebitelského práva, od s. 111-116, 6 s. 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/08:00034162
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISBN 978-80-210-4568-2
Klíčová slova anglicky consumer protection;ombudsman;reclamation;alternative dispute resolution;unfair business practicies
Štítky Alternative Dispute Resolution, Consumer protection, Ombudsman, reclamation, unfair business practicies
Změnil Změnila: Mgr. Marie Zejdová, učo 2159. Změněno: 2. 4. 2010 18:59.
Anotace
Autor se v příspěvku zabývá hodnocením ochrany spotřebitele z pohledu veřejného ochránce práv. Dospívá k závěru, že v oblasti ochrany spotřebitele působí příliš mnoho úřadů, mezi nimiž čsto dochází k negativním kompetenčním sporům. Současně žádný ze správních orgánů nemá oprávnění závazně rozhodovat spotřebitelské spory. Řešení autor vidí ve svěření rozhodovací kompetence České obchodní inspekci.
Anotace anglicky
Author describes ideas of the Public Defender of rights concerning the consumer protection cases. Author suggests to decrease the number of consumer protection authorities and to empower the Czech Business Inspection to solve disputes between consumers and entrepreneurs.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:54