D 2008

Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií

BOČKOVÁ, Barbora

Basic information

Original name

Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií

Name (in English)

The Ways of Communication with Childrens and Pupils with Developmental Dysphasia

Authors

BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 39-39, 10 pp. 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00026810

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-807315-167-6

Keywords in English

developmental dysphasia; communication; parent of child/pupil with developmental dysphasia; speech therapist; teacher; support of communication

Tags

Reviewed
Změněno: 10/12/2008 10:24, PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tématem stati je problematika vývojové dysfázie - v návaznosti na symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti je prezentován komunikační proces a jeho změny mezi dysfatickým dítětem a jeho nejbližším okolím, zmíněna je také důležitost spolupráce logopedam rodičů a pedagogických pracovníků, doplněná o praktické rady, které mohou komunikaci s dětmi či žáky se specificky narušeným vývojem řeči usnadnit.

In English

The topic of the article is problematics of the developmental dysphasia - presents the symptomatology also mentions the communication process and its modifications between the child with developmental dysphasia end its family and school environment. The importance of the cooperation of the speechtherapist and the family including the teacher of pupil with developmental dysphasia is mentioned too. In fine there are presented the practical advises to make the communication with the children or the pupils with specific language impairment easier.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education