D
2008
Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií
BOČKOVÁ, Barbora
Basic information
Original name
Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií
Name (in English)
The Ways of Communication with Childrens and Pupils with Developmental Dysphasia
Authors
BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 39-39, 10 pp. 2008
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026810
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
developmental dysphasia; communication; parent of child/pupil with developmental dysphasia; speech therapist; teacher; support of communication
V originále
Tématem stati je problematika vývojové dysfázie - v návaznosti na symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti je prezentován komunikační proces a jeho změny mezi dysfatickým dítětem a jeho nejbližším okolím, zmíněna je také důležitost spolupráce logopedam rodičů a pedagogických pracovníků, doplněná o praktické rady, které mohou komunikaci s dětmi či žáky se specificky narušeným vývojem řeči usnadnit.
In English
The topic of the article is problematics of the developmental dysphasia - presents the symptomatology also mentions the communication process and its modifications between the child with developmental dysphasia end its family and school environment. The importance of the cooperation of the speechtherapist and the family including the teacher of pupil with developmental dysphasia is mentioned too. In fine there are presented the practical advises to make the communication with the children or the pupils with specific language impairment easier.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 2/11/2024 02:12