BOČKOVÁ, Barbora. Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií (The Ways of Communication with Childrens and Pupils with Developmental Dysphasia). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, p. 39-39, 10 pp. ISBN 978-807315-167-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti komunikace s dětmi a žáky s vývojovou dysfázií
Name (in English) The Ways of Communication with Childrens and Pupils with Developmental Dysphasia
Authors BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 39-39, 10 pp. 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026810
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-807315-167-6
Keywords in English developmental dysphasia; communication; parent of child/pupil with developmental dysphasia; speech therapist; teacher; support of communication
Tags communication, developmental dysphasia, speech therapist, support of communication, teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D., učo 67483. Changed: 10/12/2008 10:24.
Abstract
Tématem stati je problematika vývojové dysfázie - v návaznosti na symptomatologii této formy narušené komunikační schopnosti je prezentován komunikační proces a jeho změny mezi dysfatickým dítětem a jeho nejbližším okolím, zmíněna je také důležitost spolupráce logopedam rodičů a pedagogických pracovníků, doplněná o praktické rady, které mohou komunikaci s dětmi či žáky se specificky narušeným vývojem řeči usnadnit.
Abstract (in English)
The topic of the article is problematics of the developmental dysphasia - presents the symptomatology also mentions the communication process and its modifications between the child with developmental dysphasia end its family and school environment. The importance of the cooperation of the speechtherapist and the family including the teacher of pupil with developmental dysphasia is mentioned too. In fine there are presented the practical advises to make the communication with the children or the pupils with specific language impairment easier.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 18/6/2024 06:51