FIALÍK, Ivan. Noise and the Mermin-GHZ Game. In MEMICS 2008: Fourth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science. Brno, Czech Republic: Masaryk University and Technical University of Brno, 2008, s. 37-44. ISBN 978-80-7355-082-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Noise and the Mermin-GHZ Game
Název česky Šum a Mermin-GHZ hra
Autoři FIALÍK, Ivan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Czech Republic, MEMICS 2008: Fourth Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science, od s. 37-44, 8 s. 2008.
Nakladatel Masaryk University and Technical University of Brno
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/08:00025042
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7355-082-0
Klíčová slova anglicky Pseudo-telepathy games; Mermin-GHZ game; quantum winning strategy; quantum noise
Štítky Mermin-GHZ game, pseudo-telepathy games, quantum noise, quantum winning strategy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Ivan Fialík, Ph.D., učo 60488. Změněno: 10. 1. 2011 12:00.
Anotace
A pseudo-telepathy game is a game for two or more players for which there is no classical winning strategy, but there is a winning strategy based on sharing quantum entanglement by the players. Since it is generally very hard to perfectly implement a quantum winning strategy for a pseudo-telepathy game, quantum players are almost certain to make errors even though they use a winning strategy. After introducing a model for pseudo-telepathy games, we investigate the impact of several basic noisy quantum channels on the quantum winning strategy for the Mermin-GHZ game. The question of how strong the noise can be so that quantum players would still be better than classical ones is also dealt with.
Anotace česky
Pseudotelepatická hra je hra pro dva či více hráčů, pro kterou neexistuje klasická vítězná strategie, ale existuje vítězná strategie založená na sdílení kvantové informace. Poněvadž bezchybná implementace kvantové vítězné strategie je obecně velmi obtížný úkol, je vysoce pravděpodobné, že se hráči dopustí chyb i v případě použití kvantové vítězné strategie. Po uvedení modelu pro pseudotelepatické hry vyšetříme vliv několika základních kvantových šumových kanálů na kvantovou vítěznou strategii pro Mermin-GHZ hru. Rovněž se pro tuto hru budeme zabývat otázkou, jak silný šum je třeba ke smazání rozdílu mezi kvantovými a klasickými hráči.
Návaznosti
GA201/07/0603, projekt VaVNázev: Výpočty, komunikace a bezpečnost kvantových distribuovaných systémů
Investor: Grantová agentura ČR, Výpočty, komunikace a bezpečnost kvantových distribuovaných systémů
MSM0021622419, záměrNázev: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:25