D 2008

Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy

NAJVAROVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy

Název anglicky

Research on Reading Strategies of Primary School Pupils

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant)

Vydání

Hradec Králové, In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy, od s. 461-468, 8 s. 2008

Nakladatel

Gaudeamus

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14410/08:00026836

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7041-287-9

Klíčová slova anglicky

reading literacy; reading strategies; research; qualitative approach

Štítky

qualitative approach, reading literacy, reading strategies, research
Změněno: 19. 12. 2008 10:59, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek seznamuje s výzkumem čtenářské gramotnosti žáků primární školy, jehož cílem bylo zjistit, které faktory ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti žáků a jaký je její stav. Abychom získali hlubší vhled do problematiky čtenářské gramotnosti a faktorů, které ji ovlivňují, rozšířili jsme zkoumání kvantitativní roviny čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy o použití metod kvalitativního přístupu. Zkoumáním vybraných žáků (extrémních případů) jsme mohli popsat čtenářské strategie, které používají různě zdatní čtenáři. V příspěvku popisujeme vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií.

Anglicky

The paper introduces the reading literacy research, that we carried out among primary-school pupils. In order to achieve a better insight into the problem of reading literacy and the factors that influence its development we used the qualitative research approach as well as the quantitative one. By analysing selected pupils (extreme cases) it was possible for us to describe reading strategies that are used by readers of different proficiencies. Results of the reading strategies research is being presented in this paper.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
Zobrazeno: 9. 11. 2024 07:59