Detailed Information on Publication Record
2008
Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy
NAJVAROVÁ, VeronikaBasic information
Original name
Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy
Name (in English)
Research on Reading Strategies of Primary School Pupils
Authors
NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Hradec Králové, In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy, p. 461-468, 8 pp. 2008
Publisher
Gaudeamus
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00026836
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7041-287-9
Keywords in English
reading literacy; reading strategies; research; qualitative approach
Změněno: 19/12/2008 10:59, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Příspěvek seznamuje s výzkumem čtenářské gramotnosti žáků primární školy, jehož cílem bylo zjistit, které faktory ovlivňují rozvoj čtenářské gramotnosti žáků a jaký je její stav. Abychom získali hlubší vhled do problematiky čtenářské gramotnosti a faktorů, které ji ovlivňují, rozšířili jsme zkoumání kvantitativní roviny čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy o použití metod kvalitativního přístupu. Zkoumáním vybraných žáků (extrémních případů) jsme mohli popsat čtenářské strategie, které používají různě zdatní čtenáři. V příspěvku popisujeme vybrané výsledky výzkumu čtenářských strategií.
In English
The paper introduces the reading literacy research, that we carried out among primary-school pupils. In order to achieve a better insight into the problem of reading literacy and the factors that influence its development we used the qualitative research approach as well as the quantitative one. By analysing selected pupils (extreme cases) it was possible for us to describe reading strategies that are used by readers of different proficiencies. Results of the reading strategies research is being presented in this paper.
Links
LC06046, research and development project |
|