HAVELKOVÁ, Marie, Martina POKORNÁ and Tomáš PRUŠA. Nadaní žáci a jejich volný čas (Gifted Students and Their Free Time). In PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY. 1st ed. Nakladatelství GAUDEAMUS, Univerzita Hra: Gaudeamus, 2008, p. 885-893. ISBN 978-80-7041-287-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nadaní žáci a jejich volný čas
Name (in English) Gifted Students and Their Free Time
Authors HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Martina POKORNÁ (203 Czech Republic) and Tomáš PRUŠA (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Nakladatelství GAUDEAMUS, Univerzita Hra, PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO PODPORA PROMĚNY SOUČASNÉ ŠKOLY, p. 885-893, 9 pp. 2008.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026842
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7041-287-9
Keywords in English gifted students - talented students - educational process - lifestyle - free time - Department of Family Education and Health Education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Changed: 28/11/2008 09:30.
Abstract
Mimoškolní aktivity se mohou stát významným prostředkem pro posílení interpersonálních vztahů všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento fakt může být využit při práci s žáky, kteří mají specifické vzdělávací potřeby a často se v mnoha směrech odlišují od svých spolužáků. Do takovéto skupiny žáků spadají i nadaní a mimořádně nadaní žáci. V loňském roce byl proveden na PdF MU výzkum, který analyzoval životní styl nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z výzkumu byly zjištěny rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Získané poznatky by se tak mohly uplatnit při formování volnočasových aktivit a být nápomocny při utváření vzájemné spolupráce.
Abstract (in English)
After-school activities can become an essential mean for enhancement of interpersonal relationships between all the educational process participants. This fact can be used at work with students that have specific educational needs and, in many respects, differ from their classmates. Gifted and talented students are part of this group of pupils as well. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of gifted and talented primary school students. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. The acquired piece of knowledge can be applied in forming of after-school activities and it could help with the forming of mutual cooperation.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 19/7/2024 00:39