Detailed Information on Publication Record
2008
Učitel, nadaný žák a jejich komunikace
PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ and Petr KACHLÍKBasic information
Original name
Učitel, nadaný žák a jejich komunikace
Name in Czech
Učitel, nadaný žák a jejich komunikace
Name (in English)
Teacher, talented pupil and their communication
Authors
Edition
Učitel a nadaný žák, 2008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-053-1
Keywords (in Czech)
schopnosti; komunikace; nadání; Rámcový vzdělávací program; škola; učitel; žák
Keywords in English
abilities; communication; talent; Framework educational programme; school; teacher; pupil
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2012 21:09, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Problematikou komunikativních kompetencí u žáků rozumově nadaných a žáků běžné populace se zabývala výzkumná sonda, která byla realizována v letošním roce na PdF MU. Respondenty této sondy byli učitelé základních škol v Jihomoravském kraji, kteří učí rozumově nadané děti, diagnostikované v pedagogicko-psychologické poradně. V příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na možnosti rozvoje komunikativních kompetencí, které jsou nadaným žákům nabízeny učitelem v souvislosti s náplní požadavků Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
In English
The research sound carried out this year in Faculty of Education, MU, analysed the problems of communication abilities of intellectually talented pupils and pupils coming from common population. Respondents of the research sound were the primary school teachers from the South Moravia Region who teach talented pupils diagnosed from educational-psychological advisory centre. The contribution presents results of the research aimed to development possibilities of communication abilities that teachers offer to students in connection with demands of Framework educational programme for primary education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|