PAVLOVSKÁ, Marie. STORYTELLING, SENIOŘI, TEENAGEŘI (STORYTELLING, THE ELDERLY, TEENAGERS). In IX. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a IV. Dramaterapeutická konference. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008, p. 58-69, 258 pp. ISBN 978-80-244-2010-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name STORYTELLING, SENIOŘI, TEENAGEŘI
Name in Czech STORYTELLING, SENIOŘI, TEENAGEŘI
Name (in English) STORYTELLING, THE ELDERLY, TEENAGERS
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, IX. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a IV. Dramaterapeutická konference, p. 58-69, 258 pp. 2008.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00026856
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-244-2010-3
Keywords in English Storytelling elderly man/woman teenager project perception relations between generations
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 9/3/2011 14:53.
Abstract
Ve svém příspěvku chci seznámit s výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaký význam přikládá generace teenagerů příběhům a vyprávění, zda se v dnešní době v rodinách vyprávějí příběhy, zda si senioři vypráví s vnoučaty, zda se generace teenagerů domnívá, že si se svými prarodiči vypráví dostatečně a zda lze použitím metody storytellingu postavit most mezi generacemi, přes který by se přenesly příběhy od starší generace k mladší.
Abstract (in English)
In my contribution I would like to introduce the results of our research. Its aim was to find out what importance is placed on stories and story telling by teenagers, whether the elderly talk to their grandchildren whether these days stories are being told in families. Do teenagers feel they talk to their grandparents sufficiently. Can storytelling be used as a bridge between generations for transferring stories from the elderly to the young.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 23/6/2024 20:18