C 2008

Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace

PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ, Jan ŠIRŮČEK and Pavla CVEČKOVÁ

Basic information

Original name

Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace

Name in Czech

Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace

Name (in English)

Use of drama and effective methods in school integration

Authors

PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra HAMADOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan ŠIRŮČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavla CVEČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 133-144, 12 pp. Pedagogická literatura, 2008

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00051058

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-170-6

Keywords in English

integration; inclusion;education; methods; climate of class; visual impairment

Tags

climate of class, Education, inclusion, integration, methods, visual impairment

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2012 15:53, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

V kapitole jsou představeny teoretické principy, zásady společného vzdělávání a praktická doporučení, která poukážou na efektivní metody a formy práce. Tyto přístupy mohou pomoci posílit přijetí odlišnosti ve třídě, zlepšit její klima a vzájemnou spolupráci. Naším cílem je představit konkrétní postupy, které přispívají k eliminaci nežádoucího napětí ve třídě, popř. šikany, což je prokázáno v níže uvedeném výzkumném šetření.

In English

In Theoretical chapter and rules of inclusive education and practical recommendations are presented in this article together with effective methods and forms of work. These approaches can strengthen acceptance of diversity, improve climate and cooperation in the classroom. Our aim is to introduce specific methods, which eliminate undesirable tension in the class, esp. in case of bullying. This is proved in presented research results.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 17/11/2024 10:09