Detailed Information on Publication Record
2008
Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace
PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ, Jan ŠIRŮČEK and Pavla CVEČKOVÁBasic information
Original name
Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace
Name in Czech
Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace
Name (in English)
Use of drama and effective methods in school integration
Authors
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petra HAMADOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan ŠIRŮČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavla CVEČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. p. 133-144, 12 pp. Pedagogická literatura, 2008
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00051058
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-170-6
Keywords in English
integration; inclusion;education; methods; climate of class; visual impairment
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2012 15:53, PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
V originále
V kapitole jsou představeny teoretické principy, zásady společného vzdělávání a praktická doporučení, která poukážou na efektivní metody a formy práce. Tyto přístupy mohou pomoci posílit přijetí odlišnosti ve třídě, zlepšit její klima a vzájemnou spolupráci. Naším cílem je představit konkrétní postupy, které přispívají k eliminaci nežádoucího napětí ve třídě, popř. šikany, což je prokázáno v níže uvedeném výzkumném šetření.
In English
In Theoretical chapter and rules of inclusive education and practical recommendations are presented in this article together with effective methods and forms of work. These approaches can strengthen acceptance of diversity, improve climate and cooperation in the classroom. Our aim is to introduce specific methods, which eliminate undesirable tension in the class, esp. in case of bullying. This is proved in presented research results.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|