Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace
Název česky
Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace
Název anglicky
Use of drama and effective methods in school integration
Autoři
PAVLOVSKÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Petra HAMADOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan ŠIRŮČEK (203 Česká republika, domácí) a Pavla CVEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. od s. 133-144, 12 s. Pedagogická literatura, 2008
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00051058
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-170-6
Klíčová slova anglicky
integration; inclusion;education; methods; climate of class; visual impairment
V kapitole jsou představeny teoretické principy, zásady společného vzdělávání a praktická doporučení, která poukážou na efektivní metody a formy práce. Tyto přístupy mohou pomoci posílit přijetí odlišnosti ve třídě, zlepšit její klima a vzájemnou spolupráci. Naším cílem je představit konkrétní postupy, které přispívají k eliminaci nežádoucího napětí ve třídě, popř. šikany, což je prokázáno v níže uvedeném výzkumném šetření.
Anglicky
In Theoretical chapter and rules of inclusive education and practical recommendations are presented in this article together with effective methods and forms of work. These approaches can strengthen acceptance of diversity, improve climate and cooperation in the classroom. Our aim is to introduce specific methods, which eliminate undesirable tension in the class, esp. in case of bullying. This is proved in presented research results.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání