HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole (Communication as a Mean of Self-evaluation of Teachers in Inclusive Schools). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno: Paido, 2008, p. 97-113, 16 pp. VZ. ISBN 978-80-7315-170-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole
Name in Czech Komunikace jako prostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole
Name (in English) Communication as a Mean of Self-evaluation of Teachers in Inclusive Schools
Authors HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II, p. 97-113, 16 pp. VZ, 2008.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00042172
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-170-6
Keywords (in Czech) ukazatele kvality inkluze sebeevaluace
Keywords in English detectors of quality inclusion self-evaluation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 2/5/2011 13:29.
Abstract
Příspěvek popisuje výzkumný nástroj Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání a jeho použití v praxi při autoevaluaci školy. Zaměřujeme se v něm na zhodnocení některých indikátorů kvality s akcentem na komunikaci uvnitř školy i komunikaci s vnějším prostředím v části A, která charakterizuje kulturu a klima školy a v části B, popisující principy školy pro všechny.
Abstract (in English)
The benefit describes an experimental tool Frame for self-evaluation of educational conditions and its using in practice. We concentrate on evaluation of some quality detectors, especially on a communication inside school and communication with outdoor environment in the part A and on clime of school describeing principles school for all in the part B.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 21:39